10 Μαρτίου 2018

Επαμεινώνδας .Χ. Γονατάς - Ποιητής ( 1924-2006 )

Βραβευμένο ντοκυμαντέρ της Εύας Στεφανή που επιμένει σε μια καθημερινή εκτεταμένη συζήτηση μαζί του.
Ο
Επαμεινώνδας Χ. Γονατάς (Αθήνα, 1924 -- Αθήνα, 24 Μαρτίου 2006) ήταν έλληνας ποιητής και διηγηματογράφος της Μεταπολεμικής γενιάς, ο οποίος διακρίθηκε κυρίως ως «λογοτέχνης του παράδοξου».

Ο Γονατάς ήταν γόνος οικογένειας πολιτικών με καταγωγή από το
Αϊβαλί της Μικράς Ασίας, αλλά δεν ταυτίστηκε ποτέ με κανένα πολιτικό στρατόπεδο. Στο σχολείο ήταν συμμαθητής με τον ποιητή Μίλτο Σαχτούρη, με τον οποίο τον συνέδεσε βαθειά φιλία. Ήταν επίσης φίλος με τον ποιητή Δημήτρη Π. Παπαδίτσα, τον διηγηματογράφο Ηλία Χ. Παπαδημητρακόπουλο και τον πεζογράφο Νίκο Καχτίτση — τον τελευταίο τον γνώρισε μόνον διά αλληλογραφίας.

Σπούδασε Νομικά και εργάστηκε ως δικηγόρος σε μεγάλες εταιρείες. Η πρώτη του εμφάνιση στα Γράμματα έγινε το 1945 με το αφήγημα
Ο ταξιδιώτης. Αργότερα συνεργάστηκε με τον Δημήτρη Π. Παπαδίτσα στην έκδοση του περιοδικού Πρώτη Ύλη (1959--1964). Το 1959 κυκλοφόρησε η συλλογή σύντομων αφηγημάτων Η κρύπτη, και ακολουθούν: Το βάραθρο (1963), Οι αγελάδες (1963), Ο φιλόξενος καρδινάλιος (1986) και Η προετοιμασία (1991). Η τελευταία του συλλογή αφηγημάτων με τίτλο Τρεις δεκάρες κυκλοφόρησε εντός του 2006, μόλις πριν πεθάνει.

Ο Γονατάς, βγήκε από την αφάνεια το 1976, όταν τον ξεχώρισε σε συνέντευξη ο «δάσκαλός» του
Νίκος Εγγονόπουλος. Αργότερα το βιβλίο του Ο φιλόξενος καρδινάλιος έμελε να τον καθιερώσει ως συγγραφέα «καλτ». Στα έργα του ήταν λακωνικός και υπαινικτικός, καθώς «ξεκινούσε από βιωμένες καταστάσεις αλλά υπερέβαινε το ατομικό, για να συνδυάσει τον στοχασμό με το όνειρο, το καθημερινό με το ανοίκειο, το λογικό με το παράλογο, την πρόζα με την ποίηση». Ολιγογράφος, είχε επιλέξει την αφάνεια, «επειδή δεν τον ενδιέφερε η δημοσιότητα, αλλά η επικοινωνία». Ο ίδιος πάντως δεν συμφωνούσε με τον χαρακτηρισμό του ως συγγραφέα του φανταστικού και του παραδόξου:


Ό,τι έχω από τον Επαμεινώνδα Γονατά...








Τομάζι Τζουζέπε ντι Λαμπεντούζα - Giussepe Tomasi di Lampedusa (1896 - 1957) - Παλέρμο, Σικελία, Ιταλία

Σχετικά με τον συγγραφέα


Ο συγγραφέας του περίφημου μυθιστορήματος " Ο γατόπαρδος "

07 Μαρτίου 2018

Οι Κεραίες Της Εποχής Μας - Peter Carey - Πήτερ Κάρευ - Αυστραλία


Ζωή-Life-Λάδι σε καμβά(30Χ40cm)-2017



Το πλοίο φεύγει ή Η μελαγχολία της τρίτης ηλικίας-The ship leaves Or The melancholy of the third age-Λάδι σε καμβά(40Χ50cm)-2018



Το μικρό κόκκινο πούλμαν-The little red bus-Λάδι σε καμβά(50X70cm)-2017



Ανάμνηση παιδικών χρόνων, όταν στο πρεβάζι του παραθύρου έπαιζα με τα αυτοκινητάκια μου...

Ακτινολογικό Εργαστήριο-Radiology Laboratory-Λάδι σε καμβά(60X90cm)-2017


Μια δημιουργία για φίλο ακτινολόγο ιατρό.

Στο δρόμο - On the road... Λάδι σε καμβά 60X80 cm


Άλλες εποχές με την αίσθηση..."let's get out of here..." πάντα παρούσα.

Μοναστήρι στα Ιμαλάια-Monastery in Himalaya-Λάδι σε καμβά(60Χ80cm)-2017


Ακόμη και την τελευταία στιγμή-Even at the last minute-Λάδι σε καμβά(50X70cm)-2017



Αναμένοντας τον από μηχανής Θεό ,έστω και την τελευταία στιγμή...

Τα άλογα-Horses-Λάδι σε καμβά(50X70cm)-2017




Εμπνευσμένο από το ποίημα

 "Τα άλογα" του φίλου Χαλκιδαίου ποιητή Χρήστου Αμανατίδη. 


(Από την ποιητική του συλλογή "Ρίγος επί επίφανείας ύδατος" - Απρίλης 2002.



Τα άλογα


................


Διάβηκαν τ'άλογα φρουμάζοντας


Το χάραμα


Με τους χωροφυλάκους σιωπηλούς


Στις σέλλες τους.



Σκέπασαν στο πλακόστρωτο


Το καρφωμένο με τις ποταμίσιες πέτρες,


Το θρόισμα του πλάτανου του γέρου


Και τη βουή του ποταμού,


Με το δικό τους θόρυβο


Τον βιαστικό και έντρομο.


Διάβηκαν μεσ' απ' το χωριό,


Μπροστά απ' τα κατώφλια


Που πίσω τους λουφάζανε


Καρδιές γυμνές και φοβισμένες.



Και χάθηκαν τα άλογα στο βάθος


Διαπερνώντας το χωριό, σα ρίγος.


Με τους χωροφυλάκους σιωπηλούς


Στις σέλλες τους.

Οι Κεραίες Της Εποχής Μας - Μπέν Μπλούσι - Αλβανία




Ο Μπεν Μπλούσι είναι από τους γνωστότερους πολιτικούς της Αλβανίας. Σημαντικό στέλεχος του Σοσιαλιστικού Κόμματος, πρώην υπουργός και νυν βουλευτής, ο Μπλούσι εκπροσωπεί το κομμάτι εκείνο της Αλβανίας, που θέλει να κόψει τις γέφυρες με το απώτερο παρελθόν του απομονωτισμού, αλλά και με το πιο πρόσφατο παρελθόν της φτώχιας, της διαφθοράς, της μαζικής μετανάστευσης.
Ο Μπεν Μπλούσι, όμως, είναι επίσης συγγραφέας. Και ήδη με το πρώτο του μυθιστόρημα, με τίτλο «Να ζεις σε νησί», έσπασε κάθε ρεκόρ πωλήσεων αλβανικού βιβλίου στην Αλβανία, ξεπερνώντας και «βαριά» ονόματα όπως αυτό του Ισμαήλ Κανταρέ. Πρόκειται για ένα ιστορικό μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στις αρχές του 19ου αιώνα και προσπαθεί να ανιχνεύσει τις αιτίες που κράτησαν την Αλβανία εκατό
χρόνια περισσότερα από ό,τι η Ελλάδα, στην οθωμανική αυτοκρατορία. Ο Μπλούσι, με μεγάλη τόλμη και με άψογη λογοτεχνική γλώσσα, ρίχνει το βάρος του μυθιστορήματός του στον αναγκαστικό εξισλαμισμό των Αλβανών, αλλά και στο γεγονός ότι ακόμα και οι εξεγέρσεις τους κατά των Τούρκων, (Σκερντέμπεης) είχαν περισσότερο προσωπικό παρά συνειδητό εθνικό χαρακτήρα.
Το βιβλίο προκάλεσε τόσες πολεμικές και συζητήσεις που δεν είχε προκαλέσει κανένα άλλο βιβλίο από την πτώση του Χότζα και μετά.

Ο Ανταίος Χρυσοστομίδης και η Μικέλα Χαρτουλάρη συνάντησαν τον Μπεν Μπλούσι στο σπίτι του στα Τίρανα. Ταξίδεψαν μαζί του μέχρι την Αυλώνα (η Αυλώνα, εκτός από προπύργιο του Σοσιαλιστικού κόμματος, είναι και ο τόπος στον οποίο διαδραματίζεται το δεύτερο μυθιστόρημα του Μπλούσι, «Ο αράπης της Αυλώνας», εμπνευσμένο από τον «Οθέλλο» του Σαίξπηρ) και είχαν την ευκαιρία να δουν τις μεγάλες αλλαγές που παρατηρούνται σήμερα στην Αλβανία. Και φυσικά συζήτησαν πολύ. Για όλα τα θέματα. Όπως :τι σημαίνει ιστορικό μυθιστόρημα, πόσο διαφορετικά μπορούν να βλέπουν το ίδιο πρόσωπο δύο διαφορετικοί λαοί (από τους πρωταγωνιστές του μυθιστορήματος και ο Αλή πασάς). Για τους λόγους που έσπρωξαν κάποιους Αλβανούς να γίνουν μακελάρηδες στην υπηρεσία των Τούρκων. Για τη σημερινή Αλβανία. Για το θέμα των Αλβανών προσφύγων στην Ελλάδα. Για τις ελληνοαλβανικές σχέσεις. Για τη σχέση λογοτεχνίας και πολιτικής. Για το πώς μπορεί να συμβιβαστεί η διπλωματία του πολιτικού με την ειλικρίνεια που αποζητά ο συγγραφέας.

Σκηνοθεσία: Ετιέν Θεοτόκης
Παραγωγή:Ελληνική
Επιμέλεια–Σενάριο: Ανταίος Χρυσοστομίδης, Μικέλα Χαρτουλάρη
Σκηνοθέτες επεισοδίων: Ηλίας Δημητρίου ,Απόστολος Καρακάσης, Άγγελος Κοβότσος, Ετιέν-Νικόλαος Θεοτόκης
Μουσική:Σταύρος Ξαρχάκος
Δ/ντης Φωτογραφίας: Δημήτρης Κορδελάς
Εταιρία παραγωγής: S.M.ART- Art Media A.E.

Οι Κεραίες Της Εποχής Μας - Κάρλος Φουέντες - Carlos Fuentes - Μεξικό



06 Μαρτίου 2018

Αφιέρωμα στον Ηλία Πετρόπουλο




Τα βιβλία μου από τους Αποστολίδηδες

Πόσοι Έλληνες μπορούν να επιδείξουν  έργο παρόμοιο με την οικογένεια  Αποστολίδη;
Οι επτά τόμοι της "Ανθολογίας Ποιήματος και Διηγήματος καθώς και οι έξι τόμοι του J.G.Droysen και μόνο αποτελούν τεράστια προσφορά στην Πατρίδα επί της ουσίας .
Επίσης οι εκδόσεις για Καβάφη, Βιζυηνό και τόσες άλλες... ( μπορείτε να τις δείτε στο επίσημο site Ρένος Αποστολίδης . 
Η "Πυραμίδα 67" αποτελεί το μοναδικό έργο που εξιστορεί τα γεγονότα του εμφυλίου την ώρα της δράσης. Αναμφισβήτητα κορυφαίο έργο και μοναδικό.
Παραθέτω φωτογραφικό υλικό των δικών μου βιβλίων από την οικογένεια Αποστολίδη.